volvoHennie1000.jpg

Het Bestuur

Bestuur van het Volvo 1800 ES Register bestaat uit de volgende mensen:

Voorzitter  - Arthur Govaert

Foto Arthur website

Mijn prachtige ES heb ik in 1998 gekocht; ongerestaureerd en met 96k miles kwam hij uit de US.  De ES reed prima alleen het interieur en de lak waren ‘op’.  Ik ben er zo mee gaan rijden en gezorgd, samen met de ES clubleden “experts” en welbekende Volvo classics garages, dat de techniek op orde kwam.  Geen ernstige zaken; eigenlijk een soort gestage grote beurt.   In 2006 heb ik besloten om hem ook mooi te maken: het interieur en exterieur van de ES is toen helemaal gerestaureerd…… echt heel fraai.  De motor is volgens mij nog niet uit elkaar geweest en met zijn 135kmiles doet hij het nog prima.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Secretaris en Communicatie - Marco Lier

Marco 

Vanuit mijn ouders ben ik opgevoed met Volvo’s mijn vader werkte van jongs af aan  overwegend in Volvo garages en andere auto’s dan Volvo’s kwamen dan ook niet in het stuk voor bij ons vroeger (op een enkele DAF na dan). Dat virus is er al vroeg ingepland zogezegd. In 2012 ben ik op zoek gegaan naar een ES en na een spoedcursus “wat zijn zoal lastige problemen bij een willekeurige ES” heb ik mijn huidige  ES gekocht in Scheveningen. Helemaal zelf gechecked op de staat van onderhoud, wat niet meeviel in het halfdonker in een willekeurige woonstraat. Hij was destijds donkergroen maar onder meer het motorgedeelte verraadde dat het eigenlijk een kleur 105 was en na een grondige restauratie is dat ook weer de nieuwe/oude kleur geworden. Inmiddels heb ik er zoveel ingezeten dat de voorstoel definitief nog aangepakt moet worden, maar verder is de auto nu in top conditie.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Penningmeester en ledenadministratie - Bert Alfing

foto bert website

Ik had een appartement gekocht en beneden was een parkeergarage. Daar stond de 1800 ES. Ik reed zelf een Amazon maar ja, dat is nog geen ES. Toch? Ik had me al een paar keer afgevraagd van wie de auto was totdat ik die lange Jan Douwe Kroeske erbij zag staan. Dat resulteerde in een praatje en ach, verder dacht ik eigenlijk zo van nou ja leuk voor hem. Totdat de auto er al een tijdje niet meer stond. Ik kwam Jan Douwe tegen in de garage en vroeg er naar. Het antwoord was dat de auto bij een garage in Harderwijk te koop stond. Je begrijpt dat het toen spijkers met koppen was en voordat ik het wist, was de auto van mij. Oh ja, later nog wel gelachen want ik had er dus nu twee en maar één plekje in de parkeergarage. Ben ik naar Jan Douwe toegegaan en heb hem gewoon zijn parkeerplaats afgetroggeld.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het Bestuur kan het Register niet alleen in de lucht houden. Zij wordt ondersteund door de volgende personen:

Clubartikelen/webshop - VACATURE

 1800es 

Recent is onze beheerder van de clubartikelen en webshop overgestapt naar de functie Activiteiten-coördinatie. Daarom zijn wij op zoek naar een nieuwe beheerder (man/vrouw), die deze taak op zich neemt. Het vereist niet veel tijd, wel maak je veel contact met ES-liefhebbers uit de hele wereld. Je beheert de voorraad artikelen, maar bent ook verantwoordelijk voor het vinden van nieuwe (ES-gerelateerde) clubartikelen. Heb je interesse, neem dan contact op met Arthur Govaert (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of met Carel van Heereveld (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Activiteiten-coördinatie - Carel van Heereveld

 Carel website

Ik ben geen Volvofreak, maar de 1800 ES is wel mijn “model” en is de reden waarom ik er nu voor de 2e keer een heb aangeschaft. Eerst lichtblauw metallic in 1996 ( verkocht in 2006) en nu sinds 2016 een oranje exemplaar ( met goudgekleurde velgen ). Oude liefde roest niet zullen we maar zeggen; dat valt overigens met de ES van nu ook wel mee. Motorisch technisch is hij nu in orde en heeft zelfs de reis naar Rostock v.v. doorstaan. In de planning zit nog opnieuw spuiten en verfraaien. We zullen zien hoever we komen.
Binnen het register heb ik nu sinds december 2017 de clubartikelen opgepakt en ga ook de Volvo - beurs in Rosmalen vanaf 2018 voor mijn rekening nemen. Ideeën voor clubartikelen en beursinrichting/presentatie zijn altijd welkom via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 Redactie ESpress - Bart Peters

 1800es

Bart stelt zichzelf nog voor.
Heeft u kopij, stuur dat dan door naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Beheer Register Nederland en Wereldwijd - Hennie Mank

 

Op mijn 18e heb ik een 2nd hand P1800 '63 (#7013) gekocht. Na 4 jaar met deze voortreffelijke volvo te hebben gereden werd hij door de ANWB afgekeurd  (Ja, een Jensen model !!) Hij is gekocht door een liefhebber en staat in een prive  museum. Toch is het Volvo virus blijven sluimeren, vele volvo modellen gereden en dan kom je plots weer een leuke en goede 1800ES tegen. Lid geworden van het Volvo1800ES Register, de website opgestart  en het zoeken naar alle 1800ES'sen in Nederland  en wereldwide werd een nieuwe hobby.  Omdat ik zweeds spreek, had ik snel toegang tot het gehele 1800 Register in Zweden (het RDW). Bijna iedere dag na veel speuren vind er wel weer een.
Van bijna alle ES'sen beschreven in de tabs 1800ES Register Nl en Wereld Wide heb ik wel meerdere foto's, alles gesorteerd op chassisnummer.
Stuur uw informatie van uw ES naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Website en interne communicatie - René Exel

 IMG 9178-1

Ik ben niet echt handig, dus ging op zoek naar een goed rijdende ES. Ruim 10 jaar geleden gevonden in Noord Holland, een compleet omgebouwd UK-exemplaar. Enkel aan de locatie van de motorkap-ontgrendelhendel (jaja) is te zien dat er iets niet klopt. In de afgelopen jaren is een aantal zaken verbeterd (onderstel, bekabeling en bekleding), enkel de buitenkant is nog te doen. Maar in een iets te krappe garage, waar ook de fietsen van opgroeiende kinderen staan, is een extra kras zo aanwezig. Dus die klus moet nog even wachten.
Na 10 jaar als redacteur het clubblad te hebben gemaakt, heb ik 2019 besloten om mijn functie over te dragen. Gelukkig kwam mijn maatje van het eerste uur in beeld, hij heeft met volle energie onze ESpress gerestyled. Ik houd mij nu voornamelijk bezig met contentmanagement van de website en verzorg de interne communicatie binnen ons Register.